Giriş yap
Arama
En son konular
Kimler hatta?
Toplam 32 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 32 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 33 kişi Çarş. Tem. 03, 2024 1:03 pm tarihinde online oldu.
Duyuru
Bu Forum Sayfasının İlkkurşun Lisesi İle Uzaktan Yakından Alakası Yoktur. Sadece Öğrenci Ve Mezunlarının Toplanması İçin cHndGn Tarafından Hazırlanmıştır. Her Mesajın İçeriginin sorumlulugu Yazan Kişiye AittirIstatistikler
Toplam 44 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: erhanxd
Kullanıcılarımız toplam 207 mesaj attılar bunda 106 konu
Yeni Sistem Öğrencinin Başarısına Endeksli Olacak
1 sayfadaki 1 sayfası
Yeni Sistem Öğrencinin Başarısına Endeksli Olacak
ÖSS'nin iki aşamalı ve sınavın 5 ayrı zaman ve bölüme yayılıyor olmasının öğrencilerin özel durumlarından kaynaklanacak muhtemel kayıp ve zaafların telafisini mümkün kılacağı belirtiliyor
Bağımsız Eğitimciler Sendikası (BES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK), 2010 yılından itibaren geçerli olmak üzere ÖSS'yi iki aşamalı hale getiren ve ikinci aşaması 5 sınavdan oluşan yeni sisteminin daha çok öğrenci başarısına endeksli olacağını düşündüğünü söyledi.
ÖSS'nin iki aşamalı ve sınavın 5 ayrı zaman ve bölüme yayılıyor olmasının öğrencilerin özel durumlarından kaynaklanacak muhtemel kayıp ve zaafların telafisini mümkün kılacağını belirten BES Genel Başkanı Avcı, "Öğrencileri ciddi stres ve sıkıntıya sokan bir tek sınava bağlı ÖSS sistemi yerine iki aşamalı ve 5 sınava bağlı yeni ÖSS sistemiyle öğrencilerin stresi azalacağı gibi, etkinlik ve çalışmalarını artırmak ve motivasyonlarını sürekli kılmak imkanı da oluşacaktır. Öte yandan öğrencilerin yeni sistemde müfredattan sorumlu olacak olması da olumlu yönde görülmesi gereken bir değişikliktir" dedi.
Yeni ÖSS sisteminde Ortaöğretim Başarı Puanı'nın (OÖBP) etkisinin artırılması, Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı'nın (AOÖBP) etkisinin ise kaldırılması gerektiğini savunan Avcı, sınavın bireysel bir sınav olduğunu ve hiçbir öğrencinin okuduğu okulunun imkansızlıklardan kaynaklı başarısızlığından sorumlu tutulamayacağını söyledi.
Olumlu yanlarının yanı sıra yeni ÖSS sisteminin öğrencileri dershane mahkumiyetinden kurtaramayacağına inandığını dile getiren Gürkan Avcı, biz dershane dayatmasını, özel okul hayranlığını pasifize eden bir sistemi arzuluyoruz. Olumlu yönleri olmasına rağmen yeni sistem, dershanelere öğrenci başına 3 ila 15 milyar arasında ödeme yapan aileleri, dershaneye gitmediği takdirde sınavı kazanma imkanı olmayan öğrencileri korumaktan oldukça uzaktır. Daha kötüsü, iyi eğitimci kadrosuna sahip, sınıf mevcutları düşük, eğitim materyali zengin, fiziki altyapısı güçlü özel okullar ve varlıklı semt okulları yeni ÖSS sisteminden yine karlı çıkacaktır. Yani yeni sistemde de "Paran varsa oku, paran kadar oku" acı gerçeğini fakir halk çocukları ve yoksul kesimler yaşamaya devam edecektir" dedi.
YÖK'ün hazırladığı yeni ÖSS sistemini olumlu bulmakla birlikte ÖSS test tekniğinde de değişikliğe gidilmesi gerektiğini savunan BES Genel Başkanı Gürkan Avcı, yapılan sınavların bilgi kaynaklarına ulaşmanın serbest olduğu bir anlayışa göre olması gerektiğini ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan müfredat ve YÖK tarafından yapılan ÖSS reformlarının ÖSS sınav sisteminin değişmemesi durumunda hiçbir anlamı olmayacağını ileri sürdü.
Avcı, öte yandan ÖSS'nin, sorgulamayı ve düşünmeyi yok eden bir anlayışa hizmet ettiğini ileri sürerek, "Eğitim sistemimizde ezberci anlayışın oluşmasında ve dershane dayatmasında en büyük sorumluluk ÖSS sisteminindir" dedi.
Bağımsız Eğitimciler Sendikası (BES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK), 2010 yılından itibaren geçerli olmak üzere ÖSS'yi iki aşamalı hale getiren ve ikinci aşaması 5 sınavdan oluşan yeni sisteminin daha çok öğrenci başarısına endeksli olacağını düşündüğünü söyledi.
ÖSS'nin iki aşamalı ve sınavın 5 ayrı zaman ve bölüme yayılıyor olmasının öğrencilerin özel durumlarından kaynaklanacak muhtemel kayıp ve zaafların telafisini mümkün kılacağını belirten BES Genel Başkanı Avcı, "Öğrencileri ciddi stres ve sıkıntıya sokan bir tek sınava bağlı ÖSS sistemi yerine iki aşamalı ve 5 sınava bağlı yeni ÖSS sistemiyle öğrencilerin stresi azalacağı gibi, etkinlik ve çalışmalarını artırmak ve motivasyonlarını sürekli kılmak imkanı da oluşacaktır. Öte yandan öğrencilerin yeni sistemde müfredattan sorumlu olacak olması da olumlu yönde görülmesi gereken bir değişikliktir" dedi.
Yeni ÖSS sisteminde Ortaöğretim Başarı Puanı'nın (OÖBP) etkisinin artırılması, Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı'nın (AOÖBP) etkisinin ise kaldırılması gerektiğini savunan Avcı, sınavın bireysel bir sınav olduğunu ve hiçbir öğrencinin okuduğu okulunun imkansızlıklardan kaynaklı başarısızlığından sorumlu tutulamayacağını söyledi.
Olumlu yanlarının yanı sıra yeni ÖSS sisteminin öğrencileri dershane mahkumiyetinden kurtaramayacağına inandığını dile getiren Gürkan Avcı, biz dershane dayatmasını, özel okul hayranlığını pasifize eden bir sistemi arzuluyoruz. Olumlu yönleri olmasına rağmen yeni sistem, dershanelere öğrenci başına 3 ila 15 milyar arasında ödeme yapan aileleri, dershaneye gitmediği takdirde sınavı kazanma imkanı olmayan öğrencileri korumaktan oldukça uzaktır. Daha kötüsü, iyi eğitimci kadrosuna sahip, sınıf mevcutları düşük, eğitim materyali zengin, fiziki altyapısı güçlü özel okullar ve varlıklı semt okulları yeni ÖSS sisteminden yine karlı çıkacaktır. Yani yeni sistemde de "Paran varsa oku, paran kadar oku" acı gerçeğini fakir halk çocukları ve yoksul kesimler yaşamaya devam edecektir" dedi.
YÖK'ün hazırladığı yeni ÖSS sistemini olumlu bulmakla birlikte ÖSS test tekniğinde de değişikliğe gidilmesi gerektiğini savunan BES Genel Başkanı Gürkan Avcı, yapılan sınavların bilgi kaynaklarına ulaşmanın serbest olduğu bir anlayışa göre olması gerektiğini ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan müfredat ve YÖK tarafından yapılan ÖSS reformlarının ÖSS sınav sisteminin değişmemesi durumunda hiçbir anlamı olmayacağını ileri sürdü.
Avcı, öte yandan ÖSS'nin, sorgulamayı ve düşünmeyi yok eden bir anlayışa hizmet ettiğini ileri sürerek, "Eğitim sistemimizde ezberci anlayışın oluşmasında ve dershane dayatmasında en büyük sorumluluk ÖSS sisteminindir" dedi.
Admin- Admin
- Mesaj Sayısı : 142
Kayıt tarihi : 01/05/09
Yaş : 32
Nerden : İzmir
![-](https://2img.net/i/empty.gif)
» ÖSS'de Yeni Sistem
» Yeni Sistem Öğrencilerin Lehine Yeni Sistem Öğrencilerin Lehine
» YENİ SİSTEMDE OKULDAN KAÇ PUAN ALINACAK?
» Adresim değişti. Yeni adresimi nasıl bildireceğim?
» YENİ ASIR GAZETESİNDE OKULUMUZU TANITAN HABER
» Yeni Sistem Öğrencilerin Lehine Yeni Sistem Öğrencilerin Lehine
» YENİ SİSTEMDE OKULDAN KAÇ PUAN ALINACAK?
» Adresim değişti. Yeni adresimi nasıl bildireceğim?
» YENİ ASIR GAZETESİNDE OKULUMUZU TANITAN HABER
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
» YENİ ASIR GAZETESİNDE OKULUMUZU TANITAN HABER
» 2010 YGS - LYS Takvimi
» MESLEK LİSELİLERE İSTER YGS İSTER LYS PUANI
» LYS PUANLARI
» LYS SINAV Süreleri
» YGS PUAN TÜRLERİ
» YGS'DE 160 SORU 160 DAKİKA
» YENİ SİSTEMDE OKULDAN KAÇ PUAN ALINACAK?
» ÖSS'de Yeni Sistem
» ÖSS TERCİH FORMLARI
» Okulumuza Kayıt İçin Gerekenler
» 2009 ÖSS Soruları ve Yanıtları
» ÖSS ile ilgili belgelerimde, adımla/soyadımla/adresimle ilgili bir eksiklik var. Ne yapmam gerekir?
» Başvurma Belgelerimin ekinde lise diplomam yok. Ne yapmam gerekir?
» ÖSS ücretini ödediğimi gösteren banka dekontumu kaybettim. Sınava girebilir miyim?
» ÖSS'de hangi durumlarda puan kesiliyor (puan indirimi yapılıyor)?
» Adresim değişti. Yeni adresimi nasıl bildireceğim?
» Benim istediğim sınav merkezinden başka bir sınav merkezine atamam yapılmış. Neden?
» Yurtdışında okumak istiyorum. Ne yapmam gerekir?